کد خبر: ۲۳۷۳۱
|
۲۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۷

تعداد کارگزاران فناوری تا انتهای امسال به 70 شرکت می‌رسد| تسهیل دسترسی به خدمات توسعه بازار محصولات

بازارسازی برای محصولات ایران‌ساخت یکی از مهم‌ترین حلقه‌های زنجیزه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور است. اینکه ایده‌ها، محصولات و خدمات در بهترین مسیر ممکن به بازار تقاضا برسند.

این کار نیازمند شناسایی بازار هدف و اتصال عرضه‌کنندگان به خریداران محصولات فناورانه است. کاری تخصصی و زمان‌بر که برای همه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق میسر نیست و برای این کار نیازمند دریافت خدمات مشاوره‌ای و حمایتی هستند. بر همین اساس شرکت‌هایی با عنوان کارگزاران و بروکرها ایجاد شده‌اند که با تایید معاونت علمی و فناوری و ذیل شبکه فن‌بازار ملی فعالیت می‌کنند تا محصولات را به بازار برسانند.

در حال حاضر 50 کارگزار در کشور در حوزه‌های تخصصی چون شهر هوشمند، سلامت، گاز، کشاورزی و پتروشیمی به متقاضیان خدمات ارائه می‌کنند. اما برای تسهیل دسترسی‌ها به خدمات توسعه بازار و ایجاد فن بازارهای تخصصی در دیگر حوزه‌ها، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاس است تا تعداد این شرکت‌ها را تا پایان 1400 به عدد 70 برساند.

قرار است با این کار، تعداد و پراکندگی کارگزاران تجارت فناوری که مهمترین عوامل ایجاد این بازارها هستند در سراسر کشور بیشتر و فعالیت آنها توسعه یافته‌تر و تخصصی‌تر انجام شود.

تسهیل فعالیت فن بازارها، کار بروکرها یا کارگزارهای فناوران است که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و شبکه ملی فن بازار ایران نقش هدایت کننده این کار را بر عهده دارد. همچنین نظارت و اقدامات راهبران این شبکه توسط شبکه ملی فن بازار ایران انجام می‌شود.

ارسال نظرات